Monday, 11 June 2012

FORMAT TRANSAKSI


“Format Transaksi”



Format Transaksi


Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut:


~Nombor Server~

Celcom
013-703 2533

Maxis
012-993 8420
Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.
Sebarang masalah transaksi boleh terus hubungi
Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)
Topup Online –> http://www.SRreload.com/ 
Semak Transaksi/Daftar agen baru –> http://www.srreload.com/dealer
Dibawah ini adalah tiga format penting yang perlu anda tahu,
Paling penting adalah proses tambah modal (No.2.3), kerana proses tambah modal server yang uruskan,Penting!!! : Untuk tambah modal SAHAJA anda perlu bank in ke bank server iaitu atas nama Rosziana Bte Mohd Asnan

Note 1 : Jika anda daftar nombor celcom, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver celcom. Walaupun anda ingin topup maxis / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server celcom tujuan untuk penjimatan kos.Note 2 : Jika anda daftar nombor maxis, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver maxis. Walaupun anda ingin topup celcom / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server maxis tujuan untuk penjimatan kos.
1: Maklumat Akaun / Laporan Harian

1.0: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen)
TAIPBAL
CAJ SERVERRM0.00

2: Transaksi Jualan

2.1: Tambah Nilai
FORMATNoPelanggan<TITIK>KodNilai
CONTOH0139876543.C5
CAJ SERVERRM0.00



2.1.2: Kod Nilai
CelcomC5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50, C100 & C200
Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah.
MaxisM3, M5, M6, M7, M8, M9, M10, M11, M12, M13, M14, M15, M16, M20, M25, M30, M35, M40, M45, M50, M60 & M100
Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah.
DiGiD5,D10,D15,D20,D30,D50,D100
Hot Ticket
HP10,HP15,HP30
Umobile
U5,U10,U15,U20,U30,U50,U100
Tune TalkT5,T10,T15,T20,T30,T50,T100



Note : Waktu penambahan modal hanya pada pukul 8.30AM-8.00PM setiap hari.
Penting!!! : Jika anda menghadapi masalah proses tambah modal, terus call
Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839
(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM)

2.3: Proses Tambah Modal
ARAHAN1. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:
  • Maybank
    (1512 4013 7918)
    Nama: Rosziana Bte Mohd Asnan
FORMATID ANDA.NAMA.MBB.TARIKH.MASA.JUMLAH
CONTOH 1ID 67.KAMAL.MBB.12/12/2011.02:36PM.RM50
CAJ SERVERRM0.00
CATATANPenambahan modal boleh dilakukan setiap hari, waktu penambahan modal adalah bermula pukul 8.30AM hingga 8.00PM, jumlah minimum tambah modal adalah RM50 keatas..Hantar SMS mengikut format ke CARELINE : 013-786 8160, 012-716 7839 selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! Beri tempoh sehingga 3 jam sebaik SMS dihantar. Hantar semula SMS yang sama jika tiada respon selepas tempoh tersebut.PENTING :Pastikan anda simpan slip pembayaran atau printscreen maklumat transfer untuk elak terjadi sebarang masalah.
PANTANGBank-in/transfer hari ini, SMS keesokan harinya – amalan sebeginiakan melambatkan proses tambah modal

3: Pengurusan Upline/Downline

Semak Transaksi/Daftar agen baru  http://www.srreload.com/dealer



3.1: Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline
FORMAT 1TTno telefon Agen.Jumlah
CONTOH 1TT0191234567.100

No comments:

Post a Comment