Format Transaksi
|
Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut: |
~Nombor Server~
|
Celcom
|
013-703 2533
|
Maxis
|
012-993 8420
|
Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.
Sebarang masalah transaksi boleh terus hubungi
Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839 (Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM) |
Topup Online –> http://www.SRreload.com/
Semak Transaksi/Daftar agen baru –> http://www.srreload.com/dealer |
Dibawah ini adalah tiga format penting yang perlu anda tahu, Paling penting adalah proses tambah modal (No.2.3), kerana proses tambah modal server yang uruskan,Penting!!! : Untuk tambah modal SAHAJA anda perlu bank in ke bank server iaitu atas nama Rosziana Bte Mohd Asnan |
Note 1 : Jika anda daftar nombor celcom, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver celcom. Walaupun anda ingin topup maxis / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server celcom tujuan untuk penjimatan kos.Note 2 : Jika anda daftar nombor maxis, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver maxis. Walaupun anda ingin topup celcom / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server maxis tujuan untuk penjimatan kos. |
1: Maklumat Akaun / Laporan Harian
1.0: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen) | |
TAIP | BAL |
CAJ SERVER | RM0.00 |
2: Transaksi Jualan
2.1: Tambah Nilai | |
FORMAT | NoPelanggan<TITIK>KodNilai |
CONTOH | 0139876543.C5 |
CAJ SERVER | RM0.00 |
2.1.2: Kod Nilai | |
Celcom | C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50, C100 & C200 Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah. |
Maxis | M3, M5, M6, M7, M8, M9, M10, M11, M12, M13, M14, M15, M16, M20, M25, M30, M35, M40, M45, M50, M60 & M100 Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah. |
DiGi | D5,D10,D15,D20,D30,D50,D100 |
Hot Ticket |
HP10,HP15,HP30
|
Umobile |
U5,U10,U15,U20,U30,U50,U100
|
Tune Talk | T5,T10,T15,T20,T30,T50,T100 |
Note : Waktu penambahan modal hanya pada pukul 8.30AM-8.00PM setiap hari. Penting!!! : Jika anda menghadapi masalah proses tambah modal, terus call Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839 (Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM) |
2.3: Proses Tambah Modal | |
ARAHAN | 1. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:
|
FORMAT | ID ANDA.NAMA.MBB.TARIKH.MASA.JUMLAH |
CONTOH 1 | ID 67.KAMAL.MBB.12/12/2011.02:36PM.RM50 |
CAJ SERVER | RM0.00 |
CATATAN | Penambahan modal boleh dilakukan setiap hari, waktu penambahan modal adalah bermula pukul 8.30AM hingga 8.00PM, jumlah minimum tambah modal adalah RM50 keatas..Hantar SMS mengikut format ke CARELINE : 013-786 8160, 012-716 7839 selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! Beri tempoh sehingga 3 jam sebaik SMS dihantar. Hantar semula SMS yang sama jika tiada respon selepas tempoh tersebut.PENTING :Pastikan anda simpan slip pembayaran atau printscreen maklumat transfer untuk elak terjadi sebarang masalah. |
PANTANG | Bank-in/transfer hari ini, SMS keesokan harinya – amalan sebeginiakan melambatkan proses tambah modal |
3: Pengurusan Upline/Downline
Semak Transaksi/Daftar agen baru http://www.srreload.com/dealer |
3.1: Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline | |
FORMAT 1 | TTno telefon Agen.Jumlah |
CONTOH 1 | TT0191234567.100 |
No comments:
Post a Comment